Dieta dla 40-latki

dieta po 40 dla kobiet

Kobiety w średnim wieku w okolicach 40. czy 50. roku życia na ogół zauważają, że ich ciało się zmienia. Przybywa masy mięśniowej oraz pojawia się coraz więcej fałdek tłuszczu, co ma związek ze zmianami hormonalnymi oraz wolniejszą przemianą materii. Dlatego tak ważny jest odpowiedni jadłospis. Jak wyglądać powinna dieta dla kobiet po 40.?

Zasady diety dla 40-latki

Dieta dla 40-latki powinna być przede wszystkim mocno ograniczona, jeśli chodzi o tłuszcze oraz słodycze. Dlatego zrezygnować trzeba m.in. ze słodkich owoców o dużej zawartości cukru, a zastąpić je rozmaitymi warzywami.

Problemy hormonalne, które towarzyszą kobietom w tym wieku, mogą nasilać zmiany miażdżycowe związane ze zmniejszeniem stężenia cholesterolu HDL. Łagodzą je fitohormony zawarte w produktach roślinnych, a przede wszystkim warzywach strączkowych. Sięgnąć warto więc po soczewicę oraz soję. Ze względu na to, że pogarsza się regeneracja naskórka, a skóra traci na elastyczności, konieczne jest również wzbogacenie diety witaminą A i witaminami z grupy B. Zrezygnować trzeba też z tłustego mięsa, w zamian stawiając na drób i ryby. Ponadto niezbędna jest odpowiednia ilość płynów, najlepiej niegazowanej wody mineralnej. Blogi o odchudzaniu po 40. uwagę zwracają też na duży wpływ na zdrowie i sylwetkę aktywności fizycznej.

Dieta dla 40-latki – jadłospis

* Dzień 1

Śniadanie: 10 dag chudego twarogu, rzodkiewki, szczypior, 3 łyżki jogurtu
II Śniadanie: pomidor
Obiad: 15 dag pieczonej piersi z kurczaka, 2 łyżki ryżu, zielona sałata z sosem winegret
Kolacja: warzywa i owoce

* Dzień 2

Śniadanie: 3 łyżki musli ze szklanką mleka 0,5% tłuszczu, kromka chrupkiego chleba cienko posmarowanego niskokalorycznym masłem, 2 plasterki szynki drobiowej, ogórek
II Śniadanie: średnie jabłko
Obiad: filiżanka bulionu z kurczaka z łyżką makaronu, kalafior z sosem z papryki i razowym tostem
Kolacja: sałatka jarzynowa z 10 dag pieczonej piersi z kurczaka z warzywami, mandarynka

* Dzień 3

Śniadanie: budyń na chudym mleku z truskawkami
II Śniadanie: kromka chrupkiego pieczywa z plasterkiem żółtego sera, pomidor
Obiad: 15 dag gotowanego mięsa z piersi kurczaka z warzywami, szklanka soku z buraka i jabłek rozcieńczonego wodą mineralną
Kolacja: pieczone jabłko bez dodatków

* Dzień 4

Śniadanie: jajecznica z 2 białek i 1 żółtka, kromka pełnoziarnistego chleba, szklanka herbaty z cytryną bez cukru
II Śniadanie: kubek odtłuszczonego jogurtu naturalnego
Obiad: ryba ze szpinakiem, ziemniak, jabłko
Kolacja: sałatka jarzynowa z majonezem light

* Dzień 5

Śniadanie: 3 łyżki płatków owsianych, szklanka odtłuszczonego mleka 0,5%
II Śniadanie: kilka rzodkiewek
Obiad: zupa jarzynowa z ziemniakiem, gołąbki z mięsem z indyka i warzywami
Kolacja: 2 plasterki szynki drobiowej, kromka chrupkiego pełnoziarnistego chleba, pół zielonego ogórka

Wiecie już, co jeść, żeby schudnąć po 40. Dieta taka potrafi być dość mocno urozmaicona, a przy tym zdrowa i smaczna. Dodatkowo pozwala zachować szczupłą sylwetkę. Zwłaszcza przy połączeniu jej z aktywnością fizyczną.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*