Dieta dla niecierpliwych

dieta hoolywodzka

Dla wielu osób, które decydują się na stosowanie wszelkiego rodzaju diet, problemem jest wytrwałość. Są jednak diety, które są stworzone z myślą o osobach mało wytrwałych i niecierpliwych. Jedną z nich jest dieta amerykańska stworzona przez doktora Johana Hempere’a. Swoją popularność zdobyła wśród filmowych gwiazd, a to dlatego, że jest urozmaicona. W związku z tym nazywana jest także dietą hollywoodzką. Zaletą jest tutaj fakt, iż przygotowanie w niej posiłków trwa dość krótko. Zaleca się ją przede wszystkim osobom, które mają problemy ze skórą i przemianą materii.

Zasady diety amerykańskiej

Ta dieta dla niecierpliwych polega na zmniejszeniu liczby kalorii do 1200-1500 kcal. Robić można to powoli, zmniejszając każdego tygodnia ich liczbę o 200 kalorii. Po uzyskaniu pożądanej wagi należy stopniowo podnosić kaloryczność posiłków, unikając tłustych wędlin, nabiału, mięsa czy tłuszczów zwierzęcych. Potrawy należy gotować, dusić i grillować, a nie smażyć.

Dieta amerykańska — jadłospis

Produkty, które należy stosować przy diecie amerykańskiej to między innymi pieczywo pełnoziarniste, chude mięso, nabiał, ryby, cebula, kiełki, otręby czy drożdże. Zakazuje się w niej takich produktów jak cukier, słodycze, tłuszcze zwierzęce, tłuste wędliny, sól, mleko i przetwory mleczne z dużą zawartością tłuszczu czy mięso.

Przykładowy jadłospis w diecie amerykańskiej wyglądać może następująco:

* śniadanie (150 kcal): 1/2 grahamki, filiżanka chudego twarożku
* II śniadanie (150 kcal): 2 cienkie kromki chleba razowego, 1/2 szklanki kiełków, 50 g pieczonego schabu
* obiad (350 kcal): średni kawałek mięsa z grilla, kromka chleba razowego, posiekana cebula wymieszana z 1/2 szklanki kiełków
* podwieczorek (100 kcal): kubek chudego jogurtu naturalnego z otrębami
* kolacja (150 kcal): sałatka z kapusty pekińskiej, pomidora, groszku, ogórka, posypana otrębami
* przed snem: napój drożdżowy

Ważne jest, aby w codziennym menu takiej osoby znalazły się otręby czy też jogurt naturalny, które wspomagają trawienie. Poza tym istotną rolę odgrywają tu również utrzymujące prawidłowe stężenie glukozy we krwi drożdże oraz wzmacniające kiełki i cebula. Dieta amerykańska efekty najlepsze da wówczas, kiedy spożywać będziemy co najmniej pięć niewielkich posiłków w ciągu dnia o tych samych porach. Przed snem szóstym posiłkiem może być napój drożdżowy, który jest bogaty w witaminy z grupy B. Łyżkę drożdży wystarczy rozpuścić w gorącej wodzie i wypić, kiedy napój ostygnie. Poza tym pamiętać trzeba także o piciu minimum 2 l niegazowanej wody mineralnej dziennie. Zastąpić można ją herbatą ziołową.

Dieta dla leniwych i zapracowanych

Dieta amerykańska sprawdzi się w przypadku osób zapracowanych i leniwych, które nie mają czasu lub też nie chcą tracić wiele czasu na przygotowanie posiłków. Jest ona zdrowa i do tego mocno urozmaicona, przez co nie tylko poprawia przemianę materii, ale także reguluje poziom cukru we krwi. Jakby tego było mało, dieta amerykańska korzystnie wpływa na stan skóry, włosów oraz paznokci. Plusem są też związane z nią koszta. Dieta jest uważana za tanią i mało problematyczną. Osoba stosująca dietę hollywoodzką nie odczuwa też głodu. Wprawdzie posiłki są niewielkie, ale za to jadane często.

Największym problemem może być ścisłe przestrzeganie pór posiłków i dokładne obliczenie kalorii. Ponadto kłopotem dla niektórych może być ograniczenie kaloryczności posiłków do 1200 kcal na dobę.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*