Dieta na lato

Dieta na lato

Lato to dobry okres na to, aby poddać się diecie. Aktywność w tym okresie wzrasta. Ponadto tanieją szeroko dostępne warzywa i owoce, które pozwalają urozmaicać codzienny jadłospis. Dieta na lato pozwala schudnąć nawet do 1,5 kg tygodniowo. Co równie ważne jest też zdrowa i smaczna.

Zasady diety na lato

Dieta na lato to najlepszy sposób na to, aby w tym czasie zrzucić zbędne kilogramy. Co istotne jest to dieta dla kobiet, ale i mężczyzn. Dostarcza ona organizmowi około 1000 kcal dziennie. Jest też bogata w witaminy, a w tym wit. C, E oraz B. Wszystko ze względu na duży udział w takim jadłospisie owoców i warzyw. Ponadto jest ona źródłem regulujących trawienie potasu i błonnika.

Tego typu menu składa się z pięciu posiłków, z czego najważniejsze są śniadanie, obiad i kolacja. Jak przy każdej diecie główne posiłki spożywać należy tu regularnie o tej samej porze. Osoba odżywiająca się zgodnie z zasadami diety letniej zrezygnować może ewentualnie z II śniadania i podwieczorku, jeśli nie ma na nie ochoty czy czasu. Poza tym ważne, aby ostatni posiłek spożyć 3 godziny przed snem, co nie obciąży specjalnie układu trawiennego. W czasie diety pić należy też dużo niegazowanej wody mineralnej, którą ewentualnie zastąpić można ziołowymi lub owocowymi herbatkami.

Dieta na lato — jadłospis

* Dzień 1

Śniadanie: płatki jęczmienne na mleku, kawa bez cukru
II śniadanie: kisiel o ulubionym smaku
Obiad: szklanka pełnoziarnistego ryżu z dowolną ilością zielonego groszku oraz łyżeczką masła
Podwieczorek: sałatka owocowa
Kolacja: kromka pieczywa, ryba w galarecie

* Dzień 2

Śniadanie: zielona herbata, musli
II śniadanie: kefir z malinami
Obiad: herbata z cytryną, naleśniki z owocami
Podwieczorek: galaretka o ulubionym smaku
Kolacja: kurczak w galarecie, cykoria, kromka razowego chleba

* Dzień 3

Śniadanie: 2 kromki pełnoziarnistego pieczywa z margaryną i pomidorami
II śniadanie: jogurt z otrębami
Obiad: cielęce pulpety z kaszą gryczaną i gotowaną marchewką
Podwieczorek: sałatka z pomidorów i cebuli
Kolacja: pieczony ryż z jabłkiem

* Dzień 4

Śniadanie: kawa zbożowa, musli
II śniadanie: ulubiony budyń
Obiad: makaron z sosem
Podwieczorek: jogurt z owocami
Kolacja: 2 kawałki ryby pieczone w folii z gotowanym ziemniakiem i brokułem

* Dzień 5

Śniadanie: kajzerka z margaryną i twarożkiem
II śniadanie: jogurt
Obiad: zupa krem z zielonego groszku, 2 gotowane ziemniaki, dorsz z jabłkiem, sałatka z cebuli i pomidorów
Podwieczorek: sałatka z kukurydzy
Kolacja: kromka chleba z polędwicą z indyka, sałata z oliwą z oliwek

Połączenie diety z aktywnością fizyczną

Wiecie już, co jeść latem, aby było zdrowo i pysznie, a jednocześnie tracić na wadze. Powyższa dieta pozwoli na powolny i stopniowy spadek wagi przy zapewnieniu organizmowi wystarczające ilości niezbędnych składników odżywczych. Efekty stosowania tej letniej diety można jednak poprawić, łącząc ją z aktywnością fizyczną. Zwłaszcza że latem możliwości uprawiania sportu nie brakuje. Można biegać, pływać czy nawet spacerować. Każda aktywność zmusza mięśnie do pracy i pozwala spalać kalorie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*