Dieta odmładzająca

dieta odmładzająca

Oznaki starzenia się trudno zatrzymać kremami przeciwzmarszczkowymi. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że wynika to ze spadku estrogenu w przypadku kobiet oraz testosteronu u mężczyzn. W związku z tym dr Caroline Apovian opracowała dietę, która zapobiega wahaniom tych hormonów oraz stymuluje ich produkcję w organizmie. Jest to tak zwana dieta odmładzająca.

Rewolucyjna dieta odmładzająca

Tego typu dieta ma zapobiec obniżeniu libido oraz siwieniu włosów czy utraty przez skórę jędrności. Dr Apovian, która specjalizuje się w zdrowym odżywianiu i profilaktyce antystarzeniowej, opracowała dietę opartą na produktach dostępnych i niedrogich, skutecznych w walce z syndromami wieku średniego.

Dieta młodości ma na celu zwiększenie produkcji estrogenu. Tego hormonu w okresie menopauzy jajniki nie produkują. Zwiększa się natomiast produkcja komórek tłuszczowych, co wiąże się z oponką gromadzącą się na brzuchu. Oczywiście pozostają jeszcze diety odchudzające, ale te nie zawsze są skuteczne. Dodatkowo w takiej diecie zmniejsza się ilość kolagenu, przez co na jędrności traci skóra. Wreszcie brak estrogenu to również spadek libido.

Co jeść w diecie odmładzającej?

Na pewno pomocne są tu fitoestrogeny, a więc hormony roślinne, które przypominają estrogen. Te znaleźć można w wielu produktach spożywczych. Wiele roślinnych związków zwanych lignanami zawiera w sobie między innymi siemię lniane. Regulują one gospodarkę hormonalną, zmniejszając m.in. ryzyko zachorowania na raka jajników i piersi. Dr Apovian zaleca jedzenie dwóch zmielonych łyżek siemienia lnianego dziennie.

Izoflawony, a więc związki będące alternatywą dla terapii hormonalnej zawierają w sobie produkty oparte na soi. Znaleźć można je w warzywach strączkowych. Ich regularne spożywanie obniża poziom cholesterolu, co pomaga w walce z nadmiarem tkanki tłuszczowej.

Spożywać warto także chude, czerwone mięso. Bogate jest ono w żelazo i zapobiega anemii. Witaminy w nim zawarte pomagają natomiast w łagodzeniu depresji czy lęku, które w okresie menopauzy nie są niczym sporadycznym.

Korzystnie na organizm wpływają także warzywa, a więc np. szpinak, rukola czy jarmuż, które zapobiegają osteoporozie. Brokuły, kalafior czy brukselka chronią natomiast przed nadmiarem estrogenu. Z kolei dieta antyoksydacyjna powinna być bogata w karotenoidy i flawonoidy zawarte w warzywach, owocach, roślinach strączkowych, orzechach, gorzkiej czekoladzie, a także w zielonej i czarnej herbacie, czerwonym winie, kakao bez cukru czy kawie.

Cykl menstruacyjny reguluje natomiast papaja, która jest bombą bogatą w witaminy C. Sprzyja też produkcji estrogenu i podnosi libido.

Co jeść na poprawę cery? Tutaj również możliwości jest sporo. Sprawdzą się tłuste ryby, a więc makrela czy łosoś. Ponadto regulują one apetyt dzięki wysokiemu stężeniu kwasów omega-3 oraz zapobiegają cukrzycy typu 2 i depresji. Wzdęciom zapobiec można poprzez szparagi czy melony.

Tyle o diecie odmładzającej dla kobiet. W przypadku mężczyzn należy postawić na produkty stymulujące produkcję testosteronu oraz mięśni w organizmie. Ponadto powinny się one przyczyniać do wzrostu libido. Tutaj mężczyźni wieku średniego muszą postawić zwłaszcza na produkty pełnoziarniste, sok pomidorowy, melony, pieczarki, kurze białka czy ogólnie nabiał.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*