Dieta owocowa

Dieta owocowa

Dieta owocowa to jeden z tych jadłospisów, który zawiera w sobie jedynie owoce. Jest to dieta oczyszczająca, której niestety nie można stosować zbyt długo. Ten sposób odżywiania stosowany może być maksymalnie przez trzy dni. Wszystko ze względu na to, że dieta ta nie tylko odchudza, ale także mocno wyniszcza organizm.

Wykluczenie produktów poza owocami

Zasady diety owocowej wykluczają wszystkie produkty poza owocami. Jeść można tylko jeden rodzaj owoców lub kilka, rezygnując przy tym z owoców suszonych. Ich ilość jest natomiast dowolna. To samo tyczy się też sposobu ich przygotowania. Dieta oczyszczająca owocowa zezwala na spożywanie owoców surowych, ale także duszonych, gotowanych i pieczonych. Najlepiej ich nie obierać i zjadać je w skórce, gdyż takie owoce zawierają w sobie większą ilość błonnika. Przygotowywać można także sałatki owocowe doprawiane jedynie sokiem z cytryny lub sosem ze zmiksowanych owoców.

Owoce zawierają w sobie dużą zawartość wody oraz minerałów i witamin. Niska jest też ich kaloryczność. Średnia zawartość kalorii w owocach nie przekracza 60 kcal na 100 g z wyjątkiem bananów, awokado i suszonych owoców. Niska kaloryczność jest w tym przypadku zaletą, ale i wadą. Dlatego często próbuje ona być lekko rozszerzona. Wówczas jest to dieta oczyszczająca owocowo-warzywna. Ponadto pomiędzy posiłkami pić należy dużo mineralnej wody niegazowanej, a także zieloną herbatę lub napar z bratka czy rozmarynu.

W trakcie trzech dni dieta owocowa pozwala schudnąć nawet do 3 kg. Następnie należy powoli powracać do normalnego odżywiania, wprowadzając najpierw jeden leki i urozmaicony posiłek, w kolejnych dniach stopniowo zwiększając ich ilość.

Minusy diety owocowej

Dieta oczyszczająca owocowo-warzywna jest niskokaloryczna, ale także wyniszczająca. Przykładowo kobieta, która waży ok. 60 kg, dziennie dla dostarczenia do organizmu odpowiedniej ilości energii zjeść musiałaby nawet 5 kg owoców. Jest też dość niebezpieczna ze względu na ryzyko wystąpienia cukrzycy, co może być spowodowane dostarczaniem organizmowi dużej ilości cukrów prostych. To z kolei przekłada się na problem z prawidłowym utrzymaniem poziomu glukozy.

Dodatkowo dieta złożona z samych owoców nie pokrywa zapotrzebowania organizmu na wiele składników odżywczych, a więc wapnia, białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, magnezu, witaminy D, witaminy B1, witaminy B2 czy witaminy B12, co może być przyczyną wielu chorób.

Plusy diety owocowej

Dieta owocowa obok tych minusów ma również swoje dobre strony. Jak zostało wspomniane, jest to jadłospis niskokaloryczny, który pozwala zrzucić na wadze. Nie wolno jednak traktować jej jako diety odchudzającej, a raczej odskocznię od zbilansowanego i prawidłowego menu. Wówczas do organizmu dostarczyć można duże ilości błonnika oraz witaminy C. Poza tym jest to też dieta oczyszczająca organizm. Problemu nie ma też z dostępnością składników czy przygotowywaniem posiłków. Zwłaszcza latem, kiedy jest ich mnóstwo, a ich ceny ze względu na łatwą dostępność są niskie. Stosując się do takiej diety, warto się jednak wcześniej zastanowić czy przewód pokarmowy wytrzyma tak dużą dawkę cukrów prostych.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*