Dieta siedmiodniowa

dieta siedmiodniowa

Zalet diety siedmiodniowej jest kilka. Nie dość, że pozwala ona pozbyć się niechcianego tłuszczu, to przy tym oczyścić organizm oraz zwiększyć odporność na choroby. Dodatkowo sprzyja ona produkowaniu przez mózg enzymów odpowiedzialnych za lepsze samopoczucie. Dieta siedmiodniowa zalecana jest dla osób, które lubią owoce i warzywa, a jednocześnie przynajmniej raz w tygodniu stawiają na aktywność fizyczną. Będzie ona również korzystna dla wegetarian.

Jak stosować dietę 7-dniową

Dieta siedmiodniowa, jak sama nazwa wskazuje, trwa przez siedem dni i zaczyna się od dnia z bardzo małą liczbą kalorii wynoszącą zaledwie 600 kcal. W kolejnych dniach ilość energii dostarczanej organizmowi wzrasta od 800 do 1300 kcal. Dieta ta poza niską kalorycznością charakteryzuje się też niską zawartością tłuszczu. W związku z tym powoduje spadek wagi, a jednocześnie oczyszczanie organizmu. Dieta nie powinna jednak trwać zbyt długo, a stosować można ją maksymalnie cztery razy w ciągu roku.

Dieta odchudzająca na 7 dni powinna być również wzbogacona o ćwiczenia fizyczne raz w tygodniu. Dodatkowo warto postawić na krótki, 20-minutowy spacer trzy razy na tydzień, co pomoże w oczyszczeniu organizmu z toksyn. Do jej wad zaliczyć można czasochłonne przygotowywanie posiłków oraz stosunkowo wysokie koszta. W niektórych dniach ze względu na zbyt małą kaloryczność może też powodować bóle głowy.

Dieta siedmiodniowa — jadłospis

* Dzień 1 – 600 kcal

Pierwszy dzień jest dniem postu, w którym postawić trzeba na duże ilości wody. Na śniadanie, obiad i kolację należy spożyć szklankę soku owocowego lub warzywnego i kubek jogurtu naturalnego.

* Dzień 2 – 1200 kcal

Śniadanie będzie identyczne w każdym z siedmiu dni (poza dniem pierwszym i czwartym) i składać się z jednego owocu, dwóch kromek pełnoziarnistego chleba z serkiem cottage, kubka jogurtu i małej szklanki mleka (ewentualnie zielonej herbaty). Na obiad można spożyć 150 g warzyw gotowanych na parze, kiwi i sałatki z surowych warzyw, popijając to zieloną herbatą. Kolacja to natomiast 50 g jagód i 100 g musli w połączeniu z łyżką soku z pomarańczy i kubkiem jogurtu naturalnego. Ponownie popić należy to herbatą.

* Dzień 3 – 1100 kcal

Podczas obiadu należy spożyć mango, 150 g sałatki oraz ziemniaka z 50 g serka typu cottage o niskiej zawartości tłuszczu. Na kolację przyda się sok warzywny i pełnoziarnista bułka z kawałkiem miękkiego sera i zieloną herbatą.

* Dzień 4 – 800 kalorii

W czwartym dniu należy postawić na ryż. Śniadanie to 75 g ugotowanego ryżu z 125 g duszonego jabłka. Dodać do tego można miód, cynamon i startą skórkę z cytryny. Na obiad należy przygotować 75 g ugotowanego ryżu z 175 g warzyw ugotowanych na parze. Kolacja to natomiast 75 g ugotowanego ryżu zmieszanego z namoczonymi i suszonymi morelami oraz rodzynkami czy kawałkami różowego grejpfruta.

* Dzień 5 – 1100 kalorii

W tym dniu na obiad przygotować można jabłko, gruszkę, 150 g sałatki z surowych warzyw w oliwie z oliwek i occie z jabłek. Posypać należy to łyżeczką rodzynek i łyżeczką posiekanych orzechów. Do tego spożyć trzeba pieczonego ziemniaka wypełnionego szpinakiem z dwoma łyżeczkami oliwy z oliwek, ząbkiem czosnku i odrobiną gałki muszkatołowej. Do tego nada się zielona herbata. Na kolację spożyć trzeba 75 g serka cottage z jednym kubeczkiem niskotłuszczowego jogurtu, wylewając to na sałatkę owocową.

* Dzień 6 – 1300 kalorii

Na obiad należy przygotować banana, 150 g sałatki skropionej sokiem z cytryny, a do tego dużego pieczonego ziemniaka z 75 g fasolki szparagowej i łyżeczką oleju słonecznikowego. Popić należy to zieloną herbatą. Kolację stanowi 75 g musli z sokiem z cytryny i łyżeczką miodu, jabłko i kubek niskotłuszczowego jogurtu. Do tego kromka razowego chleba z serem brie oraz kromka razowego chleba z miodem.

* Dzień 7 – 1200 kalorii

W ostatnim dniu obiad stanowi 150 g sałatki polanej łyżką oliwy oraz posypanie jej nasionami słonecznika. Potrzeba też 75 g gotowanych ziemniaków i faszerowanego pstrąga z drobno posiekaną natką pietruszki oraz cebulą i pomidorem z dodatkiem oliwy z oliwek. Piec należy go w folii. Kolacja to z kolei różowy grejpfrut, dwa gotowane jajka z dwiema kromkami pełnoziarnistego chleba i cienką warstwą masła.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*