Dieta weekendowa dr Bardadyn

dieta weekendowa

Wiele osób nie stosuje żadnej diety ze względu na to, że nie ma na to czasu. Wielokrotnie przy dietach należy bowiem wcześniej przygotować sobie posiłki, co zajmuje sporo czasu. Dodatkowo może to być również kosztowne. Są jednak diety, które stosować można np. tylko w weekend, kiedy większość przebywa w domu i nie poświęca się pracy, a wręcz przeciwnie oddaje się wypoczynkowi. Jedną z nich jest dieta weekendowa. Do takiej diety namawia też dr Bardadyn. Czym charakteryzuje się dieta tego specjalisty ds. żywienia?

Dieta bazująca na koktajlach

O czym mówi dr Bardadyn? Dieta weekendowa takiego specjalisty nazywana jest również dietę strukturalną czy dietą koktajlową. Powoduje ona oczyszczenie organizmu, a przy tym zmianę nawyków żywieniowych. Dieta ta jak sama nazwa wskazuje, stosowana jest w weekend i pozwala zgubić nadmiar wody, przez co w 2-3 dni schudnąć można nawet ok. 2 kg. Całkiem sporo, ale co istotne taka dieta daje także kopa do tego, aby zadbać o swoje zdrowie i prawidłowe żywienie.

Dieta weekendowa tak naprawdę zajmuje dwa pełne dni oraz poprzedzający je wieczór. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby przy zaplanowanym weekendzie dietę taką stosować również w trakcie tygodnia. Zwłaszcza że w związku z pracą dieta taka nie będzie kusić do podjadania. W pracy bowiem najczęściej ten problem nie występuje. Dieta taka opiera się na koktajlach, które są przygotowane na bazie kefiru, jogurtu czy też mleka sojowego. Wybór pośród tymi produktami to już kwestia indywidualna. Poza tym przed tworzeniem takich koktajli przygotować trzeba mielone siemię lniane, zarodki czy otręby pszenne, suszone morele lub inne owoce, banany, pomarańcze (ewentualnie sok pomarańczowy bez cukru), sok pomidorowy oraz ser feta, tofu lub tuńczyka w sosie własnym. Wszystkie koktajle należy dokładnie miksować i jeść łyżeczką.

Dieta Bardadyna — przepisy

Piątek:

Dietę zaczynamy w piątek o godzinie ok. 18:30. Dlatego wcześniej (ok. 14-15) zjeść trzeba lunch, który najlepiej, jeśli będzie pozbawiony mięsa. Koktajl spożywany na kolację powinien być stworzony z 200 ml jogurtu, banana, łyżki siemienia lnianego oraz dwóch łyżek otrębów.

Sobota:

Koktajlowe śniadanie zjeść należy w godzinach 8-9, a do jego przygotowania potrzeba 250 ml jogurtu, 200 g suszonych owoców, łyżki siemienia lnianego oraz ponownie dwóch łyżek otrębów lub ewentualnie łyżki zarodków.

Na drugie śniadanie (ok. 11:30) przygotować trzeba koktajl z 250 ml soku pomarańczowego, czterech suszonych moreli namoczonych w wodzie i łyżki zarodków (ewentualnie dwóch łyżek otrębów).

O godzinie 15:00 czas na obiad. Wówczas koktajl będzie większy i złożony z 300 ml soku pomidorowego, 40 g tofu lub fety (ewentualnie 1/2 puszki tuńczyka w sosie własnym), łyżki siemienia, ząbku czosnku oraz przypraw w postaci bazylii czy tymianku.

Czas na kolację to godzina 18:30. Koktajl o tej porze składać się powinien z 250 ml jogurtu, sześciu suszonych i namoczonych wcześniej moreli, łyżki siemienia lnianego i dwóch łyżek otrębów.

Niedziela:

Ta bezpieczna dieta odchudzająca w niedzielę wygląda identycznie jak w sobotę, choć można zastosować tu pewne modyfikacje. Dla przykładu kolacja spożywana o 18:30 może składać się z 200 ml jogurtu, banana i łyżki siemienia lnianego oraz dwóch łyżek otrębów.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*