Dieta zielona

dieta zielona

Dieta zielona jest dietą, której zadaniem jest oczyszczanie organizmu z toksyn. Jednocześnie taki sposób odżywiania się pozwala na zrzucenie na wadze. W głównej mierze dania z zielonych warzyw mają jednak pomóc w usunięciu z organizmu toksyn. Zielone warzywa i owoce czy też zioła są bowiem źródłem chlorofilu, a to właśnie on reguluje proces detoksykacji. Ponadto wspomaga on metabolizm i pozwala zrzucić na wadze.

Jakie korzyści daje chlorofil?

Chlorofil przede wszystkim wspomaga proces oczyszczania organizmu z toksyn. Poza tym dieta chlorofilowa pomaga też w kontekście wyglądu skóry, neutralizacji nieprzyjemnego zapachu z ust oraz potu czy wzmacnia odporność organizmu. Dodatkowo poprawia ona przemianę materii oraz minimalizuje objawy zmęczenia. Oczywiście chlorofil wspomaga pracę wielu układów, a w tym układu krwionośnego, pokarmowego, a także chroni przed działaniem wolnych rodników. Najlepszym źródłem chlorofilu są właśnie zielone warzywa i owoce, a więc botwina, kapusta, szpinak, natka pietruszki, mięta, jabłka czy agrest

Zasady diety zielonej

Warto zauważyć, że dieta zielona nie zakłada ograniczeń kalorycznych, a jednocześnie podczas odżywiania się w ten sposób do organizmu dostarczane są wszystkie składniki odżywcze w odpowiednich proporcjach. W związku z tym stosowana może być ona nawet przez trzy miesiące. Szacuje się, że jest to nawet optymalny czas na oczyszczenie organizmu z toksyn.

Podstawową zasadą tej diety jest ułożenie codziennego menu w taki sposób, aby dwa a najlepiej nawet trzy dania bazowały na zielonych warzywach czy owocach. Ponadto w takich jadłospisach muszą znaleźć się produkty bogate w błonnik oraz maślanki, jogurty i kefiry. W związku z tym może to być również zielona dieta koktajlowa. Poza tym w posiłkach innych niż koktajle stosować można chude mięso czy też ryby.

Aby taka zielona dieta koktajlowa efekty dała zadowalające, jak przy wielu innych dietach warto przyjmować co najmniej 2 l płynów dziennie. Najlepsza jest woda średnio lub też wysoko zmineralizowana. Alternatywą są soki z zielonych warzyw i owoców czy zielone i białe herbaty. Z diety wyeliminować trzeba natomiast produkty tłuste i smażone oraz ciężkostrawne, jak i chipsy, fast foody, żywność przetworzoną i alkohol.

Przykładowy jadłospis w diecie zielonej

Przy diecie zielonej na śniadanie można zjeść dwie kanapki chleba razowego z plasterkiem twarogu, plasterkiem awokado i szczypiorkiem, popijając wszystko szklanką zielonej herbaty. Drugie śniadanie to jedynie kiwi, a obiad stanowić może zupa z brokułów oraz trzy szpinakowe roladki z indyka. Na podwieczorek ponownie sięgnąć trzeba po owoc, np. zielone jabłko, a na kolację przygotować 300 g sałatki z zielonych warzyw.

Oczywiście zielone warzywa i owoce, które mogą być spożywane także w postaci koktajlu, powinny być umyte. Najlepiej spożywać je surowe, gdyż ewentualna obróbka termiczna sprawia, że tracą one swoje składniki odżywcze.

Na co uważać przy zielonej diecie?

Na dietę zieloną uważać powinny osoby, które zmagają się z artretyzmem czy kamicą nerkową. Dla przykładu szparagi mogą spowodować gromadzenie się w organizmie kwasu moczowego. To z kolei może być przyczyną artretyzmu. Szczaw z kolei zawiera w sobie kwas szczawiowy. Ten w połączeniu z wapniem tworzy nieprzyswajalny szczawian wapnia, co może zaszkodzić przy chorobach nerek i wątroby, a także reumatyzmie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*