Dieta ziemniaczana

Dieta ziemniaczana

Dieta ziemniaczana jest sprawdzonym sposobem odchudzania. To popularne w Polsce warzywo ma bowiem nie tylko właściwości odchudzające, ale także pozytywnie wpływa na zdrowie. Na czym polega dieta ziemniaczana i jak wiele można schudnąć, stosując się do jej zasad?

Właściwości zdrowotne ziemniaków

Gotowane ziemniaki zalecane są osobom, które cierpią na choroby układu pokarmowego. Dzięki zawartości błonnika warzywa te sprzyjają procesom trawienia oraz pomagają na zaparcia i biegunki. Poza tym błonnik przyczynia się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi, przez co zapobiega miażdżycy. Jakby tego było mało, ziemniaki sprawdzają się w profilaktyce nadciśnienia, wspomagają układ nerwowy, a także pomagają w odchudzaniu.

Dieta ziemniaczana jadłospis ma oczywiście bazujący na ziemniakach. 100 g ugotowanych ziemniaków bez skórki to bowiem jedynie 86 kcal, a ponadto 20 g lekkostrawnych węglowodanów, 1,7 g białka, 0,10 g tłuszczu i 1,8 g błonnika. Mitem w związku z tym jest, że ziemniaki są tuczące. Za przybieranie na wadze odpowiadają ich dodatki, a więc sosy, mięso czy tłuszcz.

Zasady diety ziemniaczanej

Tradycyjna dieta ziemniaczana jest jadłospisem odchudzającym, do którego stosować się można przez dwa tygodnie. W trakcie odchudzania dwa razy dziennie należy spożywać posiłek przygotowany na bazie ziemniaków, które najlepiej jest piec w folii lub gotować w mundurkach. Wówczas zachowują one najwięcej witamin i składników mineralnych. Ponadto należy je obierać cieniutko ze skórki i nie trzymać zbyt długo w wodzie.

Podobnie jak w przypadku wszystkich diet bardzo ważna jest odpowiednia podaż płynów. Najlepsza jest tu woda mineralna lub ewentualnie świeże soki owocowe bądź zielona herbata. Absolutnym minimum jest tu picie 2 l płynów dziennie, a dla lepszych efektów oddawanie się co najmniej 30-minutowej dawce ćwiczeń.

Dla wielu ważne jest, że podczas stosowania tej diety pomiędzy posiłkami można podjadać. Muszą to być jednak produkty niskokaloryczne, a więc kefiry light, jogurty czy świeże warzywa i owoce.

Jakie efekty daje dieta ziemniaczana?

Dieta ziemniaczana efekty daje zadowalające, ponieważ w ciągu dwóch tygodni schudnąć można do 4 kg. Ponadto organizm zostaje oczyszczony z toksyn. Bardziej restrykcyjna jest dieta ziemniaczana 3-dniowa. Jak sama nazwa wskazuje, trwa trzy dni i pozwala zgubić do 5 kg.

* 1 dzień:

Śniadanie: ugotowany ziemniak bez soli, szklanka jogurtu
Obiad: dwa ugotowane ziemniaki bez soli, szklanka jogurtu
Kolacja: dwie szklanki jogurtu

* 2 dzień:

Śniadanie: szklanka jogurtu
Obiad: dwa ugotowane ziemniaki bez soli, szklanka jogurtu
Kolacja: ugotowany ziemniak bez soli, szklanka jogurtu

* 3 dzień:

Śniadanie: ugotowany ziemniak bez soli
Obiad: ugotowany ziemniak bez soli, szklanka jogurtu
Kolacja: szklanka jogurtu

Dieta ziemniaczana menu nie ma więc mocno rozbudowanego, ale niesie w sobie spore korzyści. Zwłaszcza dieta 2-tygodniowa. Z tej zrezygnować w zasadzie muszą jedynie osoby zmagające się z chorobami przewlekłymi, gdyż ziemniaki wzmagają poziom cukru we krwi. Nie jest to również dieta dla kobiet w ciąży i karmiących piersią.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*